• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Räkning efter avslutad skuldsanering?

Mammatilltvå

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
6 Maj 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej alla!

är helt ny i gruppen men läst mig till mycket bra info - tack snälla.

ringde precis Intrium då jag såg ett lån inte stod som skuldsanering (av totalt 2 st hos dom) men de bekräftade båda ingår i skuldsaneringen som startade 2019 och är slut nu i maj tack & lov.

kvinnan i telefonen meddelade att kreditupplysning görs för att bekräfta rätt adress ifall man får räkning efter skuldsanering. Hon kunde dock inte svara på VAD för räkning man kan få, någon som vet?
enligt KFM ska allt vara klart men vad menar Intrium? Hon själv kunde ju inte svara!

snälla hjälp en smått nervös kvinna!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Intrum igen alltså.... :mad: Du behöver inte vara nervös. Alla skulder som uppstod innan inledande ingår. Dom kan skicka en sluträkning o kräva att du ska betala men det ska du bestrida. Det gjorde dom för mej. Dom fick ett ilsket mail av mej. Dom ursäktade sej o påstod att det gått ut av misstag. Tror inte ögonblick på detta utan de spelar på folks rädsla, att dom ska betala pga de blir rädd att det ska hamna hos KFM igen.
Dom kommer att kreditupplysning. Till vilken nytta kan man undra..
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Sjuka är att dom verkar försöka förskjuta, eller dom vet bättre när datum för skuldsaneringen är slut har jag läst från andra och inte går på vad kronofogden har beslutat som är enligt lagen.
 

Mammatilltvå

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
6 Maj 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Sjuka är att dom verkar försöka förskjuta, eller dom vet bättre när datum för skuldsaneringen är slut har jag läst från andra och inte går på vad kronofogden har beslutat som är enligt lagen.
Hej! Tack för du svarar.

ja kvinnan på Intrium sa att det var först 15 augusti i deras system (medans KFMs skuldsanering är slut 2 maj) men förstår ändå inte vad för räkning hon nämnde?
 

Mammatilltvå

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
6 Maj 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Intrum igen alltså.... :mad: Du behöver inte vara nervös. Alla skulder som uppstod innan inledande ingår. Dom kan skicka en sluträkning o kräva att du ska betala men det ska du bestrida. Det gjorde dom för mej. Dom fick ett ilsket mail av mej. Dom ursäktade sej o påstod att det gått ut av misstag. Tror inte ögonblick på detta utan de spelar på folks rädsla, att dom ska betala pga de blir rädd att det ska hamna hos KFM igen.
Dom kommer att kreditupplysning. Till vilken nytta kan man undra..
Tack för du svarar!

kvinnan i telefonen på Intrium sa allt var med på skuldsaneringen så jag har inget annat hos dom. Därför jag blir så förvånad - vad för räkning skulle kunnas tänka komma liksom? Skickar dom brev sen helt random till mig med olika fakturor trots att alla ingått i saneringen som de själva meddelat? Känns konstigt. Förstår om du inte kan svara; men skönt att bolla med någon :)
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Tack för du svarar!

kvinnan i telefonen på Intrium sa allt var med på skuldsaneringen så jag har inget annat hos dom. Därför jag blir så förvånad - vad för räkning skulle kunnas tänka komma liksom? Skickar dom brev sen helt random till mig med olika fakturor trots att alla ingått i saneringen som de själva meddelat? Känns konstigt. Förstår om du inte kan svara; men skönt att bolla med någon :)
Det finns oftast restskuld kvar efter avslutad sanering då man i sin sanering oftast bara betala en viss procent. Det är det hon svamlar om isf. Det var oxå det som jag fick brev om. Resterande kapitalskuld o dessutom all ränta som dom krävde mej på, annars rättsliga åtgärder. Det är bara att bestrida. Dom har inget för att kräva betalt.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Hej! Tack för du svarar.

ja kvinnan på Intrium sa att det var först 15 augusti i deras system (medans KFMs skuldsanering är slut 2 maj) men förstår ändå inte vad för räkning hon nämnde?
Det är antagligen för att det var då dom fick nys om att du hade skuldsanering eller dom köpt din skuld av någon annan borgenär. Men som @annlo beskriver så ska du bara bestrida det dom svamlar om för det är absolut inte något du ska betala. Du är klar med alla skulder du har och dom har inte rätt och kräva något från dig nåt mer du har lagen på din sida så inget att vara orolig för. Man undrar ju varför dom tar så många kreditupplysningar när dom verkar vara helt inkompetenta med att läsa av informationen av en kreditupplysning står klart och tydligt där när du fick inledande skuldsanering och det är det datumet som gäller.
 

Mammatilltvå

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
6 Maj 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Gud så sjukt! @Patron @annlo tack för ni delar med er - ifall jag får något sådant så bestrider jag. Ringer man eller mailar man? Vad är smartast?
Jag hade skuldsanering på ca 1 miljon med massa olika företag så är så tacksam jag fick hjälp med det. Jag gjorde polisanmälan då jag blev lurad av (vet inte ifall ni hört om Christoffer Henriksson, bedragaren som körde pyramidspel från Karlskrona) det var rent sagt ett HELVETE. Fattar inte ens att jag kunde gå på det.
Tyvärr ville polisen inte tro mig men är glad han ändå blev dömd trots allt då han satte många människors liv i skuld. Usch alltså! Men man lär sig av sina misstag som tur är.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Gud så sjukt! @Patron @annlo tack för ni delar med er - ifall jag får något sådant så bestrider jag. Ringer man eller mailar man? Vad är smartast?
Jag hade skuldsanering på ca 1 miljon med massa olika företag så är så tacksam jag fick hjälp med det. Jag gjorde polisanmälan då jag blev lurad av (vet inte ifall ni hört om Christoffer Henriksson, bedragaren som körde pyramidspel från Karlskrona) det var rent sagt ett HELVETE. Fattar inte ens att jag kunde gå på det.
Tyvärr ville polisen inte tro mig men är glad han ändå blev dömd trots allt då han satte många människors liv i skuld. Usch alltså! Men man lär sig av sina misstag som tur är.
Tack för feedbacken och grattis för genomförd sanering, tråkigt att dom ska hålla på och försöka förstöra känslan för dig bara att beklaga.Jag hade skrivit ett mail eftersom du då har i skrift att du bestridit deras krav.Har inte hört talas om honom eller det pyramidspelet men tråkigt att du blivit lurad men skönt att bedragaren åkte fast och blev dömd det är härligt med karma!
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Gud så sjukt! @Patron @annlo tack för ni delar med er - ifall jag får något sådant så bestrider jag. Ringer man eller mailar man? Vad är smartast?
Jag hade skuldsanering på ca 1 miljon med massa olika företag så är så tacksam jag fick hjälp med det. Jag gjorde polisanmälan då jag blev lurad av (vet inte ifall ni hört om Christoffer Henriksson, bedragaren som körde pyramidspel från Karlskrona) det var rent sagt ett HELVETE. Fattar inte ens att jag kunde gå på det.
Tyvärr ville polisen inte tro mig men är glad han ändå blev dömd trots allt då han satte många människors liv i skuld. Usch alltså! Men man lär sig av sina misstag som tur är.
Jag mailade bara Intrum. El rättare sagt, skickade ett meddelande via mina sidor. Förklarade att jag inte skulle betala en krona mer då min skuldsanering var slut o aktuella skulder som dom skickat krav på ingick i min sanering.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp